2-5 virkedager leveringstid | Forlenget returrett til 17. januar

Personverpolicy

INNHOLDSFORTEGNELSE

1. Forutsetninger
2. Definisjoner
3. Dataansvarlig
4. Sammendrag av hvordan vi behandler personopplysningene dine
5. Hvorfor behandler vi personopplysningene dine?
6. Hvilke personopplysninger behandler vi og etter hvilket rettsgrunnlag?
7. Sosiale medier
8. Barns personopplysninger
9. Hvor lenge lagres personopplysningene dine?
10. Informasjonskapsler (Cookies)
11. Dine rettigheter
12. Samtykke til behandling av personopplysninger
13. Profilering
14. Hvem overfører vi personopplysningene dine til?
15. Hvordan beskytter vi personopplysningene dine?
16. Tilsyn og overholdelse
17. Tredjeparts vilkår og betingelser
18. Rettelser i personvernpolicy
19. Kontakt oss

1. Forutsetninger

Ditt personvern er veldig viktig for oss. At du, som vår kunde, har tillit til vår forpliktelse om å beskytte personvernet ditt, er avgjørende for oss.

Denne policyen («”PERSONVERNPOLICY”») er utformet for å informere deg om at Thevea Brands Group - Tretorn Sweden AB, Racqet International AB og Friluftsvaror Intrade AB («”Thevea”, ”vi”, ”oss”») behandler personopplysningene dine på en lovlig, målrettet og sikker måte. Personvernpolicyen skildrer hvordan Thevea behandler personopplysningene dine og hvilke rettigheter du har i henhold til Personvernregelverket (General Data Protection Regulation) (EU) 2016/679 med tilhørende overholdelse av vedtekter og tilleggsvedtekter på datasikring («GDPR»).

Personvernpolicyen gjelder når (i) Thevea leverer varer og tjenester til deg når du kjøper og bestiller fra vårt domene, Tretorn.com («Tretorn.com»), (ii) når vi sender ut nyhetsbrev, generelle og tilpassede tilbud og liknende markedsføring, (iii) i kundeservice-saker, i produktutviklingen vår og (iv) ved annen kontakt med oss, via Tretorn.com, via sosiale medier, e-post eller telefon.

I tillegg til denne personvernpolicyen, vil også våre betingelser og vilkår for kjøpsordre gjelde når du kjøper og bestiller fra Tretorn.com.

2. Definisjoner

I denne personvernpolicyen inkluderer betegnelsen «personopplysninger» informasjon som kan spores tilbake til en identifisert eller identifiserbar person, som for eksempel navn, adresse, personnummer, fødselsdato, kortnummer, e-post-adresse, telefonnummer, ordrehistorikk og IP-adresse.

I denne personvernpolicyen skildrer vi hvordan vi behandler personopplysningene dine. Betegnelsen «behandle» inkluderer hvordan vi registrerer, lagrer, sender ut e-poster og andre måter vi bruker personopplysningene dine som fremstilt i denne personvernpolicyen.

3. Dataansvarlig

Tretorn.com, drives av Thevea Brands Group AB, organisasjonsnummer 559271-8240, med postboksadresse Box 2005, 250 02 Helsingborg. Thevea Brands Group AB er Dataansvarlig for Behandling av Personopplysningene dine. Salget går via Tretorn Norway AS, VAT no 996 241 203

4. Sammendrag av hvordan vi behandler personopplysningene dine

Under finner du et sammendrag av hvordan vi behandler personopplysninger. Vi skildrer også denne behandlingsprosessen mer detaljert i paragrafene 5, 6, 7, 8, og 9 i denne personvernpolicyen.

FormålPersonopplysnings-kategorierRettsgrunnlagOppbevaringstid

Til salg og levering av varer og tjenester.

• Kontaktinformasjon

• Personnummer

• Kredittkort og betalingsinformasjon

• Betalingshistorikk

• Kredittopplysninger

• Informasjon om ordrer

• Leveringsnummer

• Ordrenummer

Fullbyrdelse av kontrakt/avtale.

36 måneder etter bestilling eller lengre for garantibevis.

For å kunne markedsføre Tretorn og tilby deg nyhetsbrev, invitasjoner til arrangementer, gunstige tilbud og tilrettelagt markedsføring.

• Kontaktinformasjon

• Personnummer

• Kjønn

• IP-addresse

• Søk- og klikkhistorikk og bestilling- og kjøpshistorikk

Berettiget interesse.

Samtykke.

36 måneder etter kjøp.

Frem til du inndrar ditt samtykke.

For å levere kundeservice, produktutvikling og -tjenester.

• Kontaktinformasjon

• Personnummer

• Kjøpsdetaljer og eventuelle kommentarer

• Opplysninger fra kundeundersøkelser

Berettiget interesse.

Opptil 36 måneder etter at saken din er lukket, avhengig av saken.

For å overholde rettslige krav, som bokføringsloven og hvitvaskingsloven.

• Kontaktinformasjon

• Personnummer

• Betalingshistorikk

• Korrespondanse

• Kjøpsdetaljer og eventuelle kommentarer

Rettslig forpliktelse.

Så lenge loven krever at vi gjør det.


5. Hvorfor behandler vi personopplysningene dine?

Thevea behandler personopplysningene dine med forskjellige hensikter. Oppsummert er hensikten med behandlingen å:

· Levere varer og tjenester, og å fullføre avtalen med deg etter bestillingen din;

· Muliggjøre generell kundebetjening (kvalitetssikring, statistikk, markedsføring og kundeanalyser og forretningsutvikling) og kundetjeneste som f.eks. når du kontakter kundetjenesten vår på e-post eller telefon;

· Gi informasjon om arrangementer, sende nyhetsbrev, generelle og tilpassede tilbud per post og e-post;

· Gi deg informasjon og holde kontakten med deg på sosiale medier;

· Administrere deltakelse i konkurranser og arrangementer;

· Forhindre svindel og utføre risikostyring; og

· Overholde gjeldende lover.

Vi samler kun personopplysningene vi trenger for hensiktene som er skildret i denne personvernspolicyen. Hvilke personopplysninger vi samler inn om deg avhenger av hvilke av varene og tjenestene våre du har bedt om, bestilt eller kjøpt, eller hvordan du har vært i kontakt med oss.

Thevea samler inn personopplysninger når du bruker tjenestene våre, som for eksempel et kjøp eller besøk på Tretorn.com eller når du kontakter Thevea via kundeservicen vår.

I tillegg til personopplysningene du oppgir til oss, eller som vi samler inn når vi leverer varene og tjenestene våre, kan vi også samle inn personopplysninger fra en tredjepart. Disse tredjepartene varierer fra tid til annen, men inkluderer bl.a. leverandører av adresseopplysninger fra det offentlige registeret for å garantere at vi har den riktige adressen, eller opplysninger for hvitvaskingskontroll. Videre bruker vi markedsføringsnettverk, måleverktøy og tredjeparter som hjelper Thevea eller seg selv å forstå brukeratferd og innstillinger. For eksempel kan en annonsør gi Thevea informasjon om hva som skjer etter at noen klikker på en annonse, slik at Thevea kan måle effektiviteten til annonsen og bli mer relevant for deg som kunde.

Når du blir spurt om å oppgi personopplysningene dine, som f.eks. ved et kjøp, kan du velge å nekte. Dersom du velger å ikke oppgi personopplysningene som er nødvendig for å få tilgang til et spesifikt produkt eller tjeneste, kan dette medføre at du ikke er i stand til å fullføre kjøpet eller bestillingen, eller at vi ikke er i stand til å gjennomføre våre forpliktelser overfor deg.

Videre, samler vi inn personopplysninger via informasjonskapsler (små tekstfiler som blir lagret på enheten din) på Tretorn.com. Dette gjør vi for å optimere Tretorn.com og nettjenestene våre, for å gi deg en god kundeopplevelse, i tillegg til å tilby deg tilpassete tilbud. Les mer om vår bruk av informasjonskapsler i paragraf 10.

6. Hvilke personopplysninger behandler vi og etter hvilket rettsgrunnlag?

FOR KJØP, BESTILLINGER OG ENKELTE FORMER FOR MARKEDSFØRING

Personopplysningene vi behandler når vi fullfører et kjøp eller en bestilling på Tretorn.com er:

(I)FORNAVN OG ETTERNAVN;

(II)FAKTURAADRESSE OG LEVERINGSADRESSE;

(III)TELEFONNUMMER;

(IV)E-POSTADRESSE;

(V)PERSONNUMMER;

(VI)KONTO OG BETALINGSOPPLYSNINGER;

(VII)BETALINGSHISTORIKK;

(VIII)KREDITTOPPLYSNINGER;

(IX)LEVERINGSNUMMER;

(X)ORDRENUMMER;

(XI)KJØPSHISTORIKK;

(XII)KJØNN; OG

(XIII)IP-ADRESSE OG INFORMASJON ANGÅENDE HVORDAN DU BRUKERTRETORN.COM, SOM FOR EKSEMPEL HVILKE PRODUKTER OG/ELLER TJENESTER DU HAR VIST INTERESSE FOR, SØK- OG KLIKKHISTORIKK, ORDREHISTORIKK OG KJØPEMØNSTER.

Behandlingen av personopplysninger er nødvendig for at Thevea skal kunne levere salg og levering av varer og tjenester, og dermed fullføre kjøpsavtalen med deg.

Vi behandler personnummeret ditt for å sikre sikker identifikasjon av deg som person eller personopplysningene dine. Vi bruker personnummer som en metode for sikker identifikasjon fordi dette er den eneste garantien for at verdifulle dokumenter ikke ender opp i gale hender, men blir brukt av den rette personen. Vi vil alltid sørge for å redusere bruken av personnummeret ditt så mye som mulig.

Personopplysningene kan også bli brukt når du tillater oss å gi deg tilbud med fordeler som rabatter, generelle- og personlige tilbud, invitasjoner til arrangementer, gaver og andre tilbud vi anser som interessante for deg, og som du kan ha fordel av. Vi baserer denne behandlingen på vår berettigete forretningsmessige interesse om å være i stand til å tilby deg som vår kunde, gunstige tilbud og en bedre kunde- og kjøpsopplevelse. For denne vurderingen, har vi ansett behandlingen å ikke involvere noen sensitive personopplysninger og vi har en klar forretningsmessig interesse i å markedsføre produktene og tjenestene våre til deg som vår kunde på en mest mulig effektiv måte. Du kan kontakte oss når som helst for å melde deg av enhver form for markedsføring som er skildret under eller følge linken i e-posten.

NÅR DU HAR BEDT OM NYHETSBREV OG TILBUD

Personopplysningene vi behandler når du har bedt om nyhetsbrev og andre tilbud er:

(I)FORNAVN OG ETTERNAVN;

(II)FAKTURA- OG LEVERINGSADRESSE;

(III)TELEFONNUMMER;

(IV)E-POSTADRESSE;

(V)PERSONNUMMER;

(VI)KJØNN;

(VII)HVILKE NYHETSBREV DU HAR KLIKKET PÅ OG HVILKE AV ARRANGEMENTENE VÅRE DU ER REGISTRERT PÅ/HAR DELTATT PÅ;

(VIII)IP-ADRESSE; OG

(IX)INFORMASJON OM HVORDAN DU BRUKER TRETORN.COM, FOR EKSEMPEL HVILKE VARER OG/ELLER TJENESTER DU HAR VIST INTERESSE FOR, ORDRE- OG KJØPSHISTORIKKEN DIN OG KJØPEMØNSTERET DITT.

NÅR DU HAR REGISTRERT AT DU ØNSKER Å ABONNERE PÅ NYHETSBREVET VÅRT, SOM INNEHOLDER EKSKLUSIVE TILBUD, INFORMASJON OM PRODUKTUTGIVELSER ETC., BLIR BEHANDLINGEN AV PERSONOPPLYSNINGER UTFØRT MED DITT SAMTYKKE.

FOR KUNDESERVICE, PRODUKTUTVIKLING OG TJENESTER

Personopplysningene vi behandler når du kommuniserer med oss er:

(I)FORNAVN OG ETTERNAVN;

(II)FAKTURA- OG LEVERINGSADRESSE;

(III)TELEFONNUMMER;

(IV)E-POSTADRESSE;

(V)PERSONNUMMER;

(VI)OPPLYSNINGER OM KJØP OG EVENTUELLE KLAGER;

(VII)OPPLYSNINGER ETTER KUNDEANMELDELSER; OG

(VIII)IP-ADRESSE OG INFORMASJON OM HVORDAN DU BRUKER TRETORN.COM, FOR EKSEMPEL HVILKE VARER OG/ELLER TJENESTER DU HAR VIST INTERESSE FOR, ORDRE- OG KJØPSHISTORIKKEN DIN OG KJØPEMØNSTERET DITT.

Behandlingen av personopplysninger er nødvendig for at Thevea skal kunne levere god service via kundestøtten, utvikle tjenestene og produktene våre og undersøke eventuelle klager, og dermed tilrettelegge for vår berettigede interesse i å håndtere kundestøttesaker og utvikle bedriften vår på en effektiv måte.

FOR Å OVERHOLDE RETTSLIGE KRAV

Enkelte av personopplysningene Thevea behandler, blir brukt for å overholde rettslige forpliktelser etter rettslige krav, rettskjennelser eller statlige avgjørelser. Slike krav kan inkludere produktansvar og produktsikkerhet, som å produsere kommunikasjon og informasjon til allmennheten og kunder om advarsler om produkter og tilbakekalling av produkter, dersom det skulle forekomme mistanke om et feilaktig eller skadelig produkt. Det kan også kreves av Lov om bokføring eller Hvitvaskingsloven. Personopplysninger som blir behandlet for at Thevea skal kunne overholde sine rettslige forpliktelsers er vanligvis:

(I)FORNAVN OG ETTERNAVN;

(II)TELEFONNUMMER;

(III)BETALINGSHISTORIKK;

(IV)E-POSTADRESSE;

(V)PERSONNUMMER;

(VI)KORRESPONDANSE MED DEG; OG

(VII)OPPLYSNINGER ANGÅENDE KJØP, SOM F.EKS. HVILKET PRODUKT DU KJØPTE OG EVENTUELLE KOMMENTARER.

7. Sosiale medier

Thevea bruker Facebook og Instagram som kanaler for å komme i kontakt med kunder og for å markedsføre og informere om produktene og tjenestene våre. I forbindelse med dette, er Thevea dataansvarlig for publikasjoner og informasjon som inneholder personopplysninger og kommentarer, bilder og videoklipp som blir lagt ut av deg på sosiale medier. Thevea ber brukerne våre om å rapportere eventuelt støtende innhold til oss, slik at vi kan fjerne innhold av denne typen. Thevea kan derfor fjerne innhold som vi anser som støtende, fra sosiale medier.

8. Barns personopplysninger

Thevea samler ikke bevisst inn personopplysninger fra barn under 16 år, med mindre en forelder eller foresatt har gitt sitt samtykke til behandlingen. Dersom vi oppdager at et barn under 16 år har gitt oss personopplysninger uten samtykke fra en forelder eller foresatt, vil vi umiddelbart slette disse. Hvis du blir oppmerksom på at et barn har gitt sine personopplysninger til oss uten samtykke fra en forelder eller foresatt, vil vi at du kontakter oss slik at vi kan utføre hensiktsmessige tiltak.

9. Hvor lenge lagres personopplysningene dine?

Personopplysningene dine blir kun lagret så lenge vi trenger de for å fullbyrde formålet personopplysningene ble samlet inn for, i samsvar med denne personvernpolicyen.

Eksisterende kunders personopplysninger blir kun lagret for markedsføringsformål i 36 måneder etter siste kjøp. Hvis du ikke ønsker at vi skal lagre personopplysningene dine for markedsføringsformål under denne perioden, kan du (i) kontakte oss og protestere mot behandlingen eller (ii) følge linken i e-postene.

Når du har gitt ditt samtykke til å motta tilbud fra oss, vil vi behandle personopplysningene dine med den hensikten til du melder deg av eller informerer oss om at du ønsker å trekke tilbake samtykket ditt om å motta tilbud. Dette kan du gjøre ved å (i) kontakte oss eller (ii) følge linken i e-posten.

Personopplysninger som har blitt oppgitt ved kontakt med kundeservice, etc, og ikke fører til et kjøp, vil bli slettet ikke senere enn 36 måneder etter saken din er lukket.

Personopplysninger som er nødvendige for å oppfylle garantibevis, krav og klager blir lagret så lenge de er nødvendige for å oppfylle garantibeviset vårt.

For å gjøre det mulig for Thevea å oppfylle rettslige forpliktelser ved å overholde loven, eller for å forsvare våre egne rettslige interesser (dersom det skulle forekomme en rettslig prosess), kan vi lagre personopplysningene i en lenger periode. Personopplysninger lagres imidlertid ikke lenger enn nødvendig eller lovbestemt for hvert formål.

10. Informasjonskapsler (Cookies)

Thevea bruker informasjonskapsler for å levere en tilrettelagt og behagelig online-opplevelse, for å gjøre det mulig med e-poster med tilpassede annonser og tilbud for å forbedre din opplevelse av Theveas tjenester. Thevea bruker informasjonskapsler på Tretorn.com og på Theveas tjenester. I våre Retningslinjer for informasjonskapsler, forklarer vi ytterligere hvordan vi bruker informasjonskapsler og hvilke innstillinger du kan velge.

11. Dine rettigheter

Du har retten til å motta informasjon om behandlingen av personopplysningene dine som vi gjennomfører. Under er en oversikt over rettighetene du kan påberope deg ved å kontakte oss. Du kan finne kontaktinformasjonen vår på slutten av denne personvernpolicyen.

Rett til tilgang

Du har rett til å forespørre informasjon kostnadsfritt, om behandlingen vi gjennomfører angående personopplysningene dine. Du har også rett til å motta en kopi av personopplysningene som vi behandler om deg. Denne forespørselen må gjøres skriftlig med en spesifikasjon om hvilken informasjon du ønsker tilgang på. Vi vil svare på forespørselen din uten unødvendige forsinkelser. Dersom vi ikke kan oppfylle forespørselen din om tilgang til opplysningene du ønsker tilgang på, vil vi gi deg en forklaring. Kopien av personopplysningene dine vil bli sendt til den offentlige adressen din, med mindre annet er avtalt skriftlig. For å bekrefte identiteten din når vi mottar en forespørsel fra deg, kan vi kreve ytterligere opplysninger fra deg.

Rett til korrigering (rektifikasjon)

Som dataansvarlig er Thevea ansvarlig for at personopplysningene vi behandler er riktige. Dersom du informerer oss om at personopplysningene du har gitt oss ikke stemmer lenger, vil vi rette opp dette så snart som mulig.

Rett til å slettes (Rett til å bli glemt)

Du har rett til å forespørre Thevea om å slette Personopplysningene dine, uten unødvendig forsinkelse. Personopplysninger må bli fjernet i følgende tilfeller:

i. Hvis personopplysningene ikke lenger trengs for det opprinnelige formålet de ble samlet inn for;

ii. Hvis du har trukket tilbake samtykket ditt og behandlingen bare skyldes samtykke på rettslig grunnlag;

iii. Hvis behandlingen kun eksisterer for direkte markedsføring og du innvender mot behandling av personopplysningene dine for dette formålet;

iv. Hvis du har innvendinger mot behandlingen av personopplysninger etter en interesseavveining og dine interesser tar prioritet over våre;

v. Hvis personopplysningene dine ikke har blitt behandlet etter GDPR; eller

vi. Hvis en fjerning er nødvendig for å overholde en rettslig forpliktelse.

Det kan være forpliktelser som hindrer oss fra å slette alle personopplysningene dine umiddelbart. Disse forpliktelsene følger gjeldende lover iht. for eksempel bokføring. Dersom enkelte personopplysninger ikke kan fjernes på grunn av gjeldende lover, vil vi sørge for at personopplysningene kun blir brukt med formål å oppfylle disse rettslige forpliktelsene og ikke for andre formål.

Rett til begrensning av behandling

Du har retten til å forespørre at Thevea begrenser behandlingen av personopplysningene dine midlertidig. Slike begrensninger kan forespørres i følgende tilfeller:

i. Dersom du tror at personopplysningene vi har lagret om deg ikke stemmer og du har forespurt en rettelse;

ii. Når behandlingen av personopplysningene ikke er i samsvar med GDPR, men du ikke ønsker å slette personopplysningene dine, men heller begrense behandlingen; og

iii. Når vi ikke har behov for personopplysningene dine i forbindelse med behandlingen vår, men du trenger dem for å danne, håndheve eller forsvare et rettskrav.

Når du har protestert mot behandlingen av personopplysningene dine, vil bruken av personopplysningene dine være begrenset under utredningen. Dersom behandlingen av personopplysningene dine blir begrenset, vil Thevea kun lagre personopplysningene dine og be om ditt samtykke til videre behandling.

Rett til dataportabilitet

Når vi behandler personopplysninger med ditt samtykke eller for å fullføre en forretningsavtale med deg, har du rett til å forespørre at vi gir deg alle personopplysningene vi har på deg som er behandlet på en automatisert måte, i et format som er maskinlesbart, som f.eks. i en Excel-fil eller CSV-fil. Hvis det er teknisk mulig, har du rett til å få personopplysningene dine overført til en annen dataansvarlig.

Rett til å protestere mot behandling

Du har rett til å protestere mot at personopplysningene dine blir behandlet hvis behandlingen blir utført med støtte av vår berettigete forretningsinteresse og etter interesseavveing. I et slikt tilfelle vil Thevea be deg om å spesifisere hvilken behandling du protesterer mot. Hvis du protesterer mot all behandling, vil vi kun fortsette behandlingen dersom det er berettiget grunnlag for behandlingen som overskrider interessene dine.

12. Samtykke til behandling av personopplysninger

Hvis du har gitt ditt samtykke til det, vil Thevea sende deg nyhetsbrev og kommersielt materiale som vi tror du kan ha interesse av, per e-post fra tid til annen.

Du bestemmer selv om du ønsker å gi oss ditt samtykke for den tilsiktede behandlingen og når du ønsker å trekke samtykket ditt for slik behandling. Dersom du ønsker å trekke samtykket ditt, bør du kontakte oss ved å bruke informasjonen under eller ved å følge linken i e-posten.

Les mer om hva det vil si å gi samtykket ditt under paragraf 6.

13. Profilering

Thevea vil analysere kjøpshistorikken din, kjøpemønsteret ditt og atferden din på Tretorn.com for å få mer kunnskap om deg som kunde og om våre kunder generelt for å forbedre tilbudene våre (såkalt «Profilering»). For samme formål, kan vi også vurdere personlige ønsker eller preferanser du har gitt oss, som f.eks. opplysninger om en spesifikk varekategori du er interessert i. Vi gjør dette ved å analysere de tidligere kjøpene dine og hvilke varer du har sett på eller lagt til handlekurven på Tretorn.com eller basert på hva du har klikket på i nyhetsbrevene våre eller annen kommunikasjon med deg. Basert på denne informasjonen, gir vi deg tilpasset markedsføring og tilbud.

Thevea baserer behandlingen av personopplysninger for profilering etter GDPR på vår berettigede forretningsinteresse for å kunne sende tilbud og informasjon til deg som vi tror du kan ha interesse av. Vi har basert dette på en interesseavveiing hvor vi har vurdert at behandlingen ikke innebærer noen sensitive personopplysninger, at du er vår kunde og at vi har en tydelig forretningsinteresse i å være i stand til å markedsføre produktene og tjenestene våre til deg som kunde på en effektiv måte.

Du kan protestere mot behandlingen av personopplysninger gjennom profilering. Du kan gjøre dette ved å kontakte privacy@tretornsweden.com. Når vi har mottatt meldingen din vil vi stoppe å behandle personopplysningene dine for profilering.

14. Hvem overfører vi personopplysningene dine til?

For å kunne levere noen av tjenestene og produktene våre, ansetter vi utvalgte tredjeparter. Dette betyr at vi deler andeler av personopplysningene vi har samlet om deg med disse. Dette kan for eksempel være forretningspartnere som leverandører av CRM-systemer og saksforvaltningssystemer, betaling og kommunikasjonstjenester, eller trykk og distribusjonstjenester. Thevea tar alle nødvendige tekniske og organisatoriske tiltak når vi deler eller overfører personopplysningene dine for å forsikre at de blir håndtert på en trygg og sikker måte. Disse tredjepartene vil kun behandle personopplysningene dine på en måte som overholder denne personvernpolicyen og for å fullføre formålene som er konstatert i denne personverpolicyen.

Thevea kan være pålagt på forespørsel, om å legge frem personopplysningene dine. En slik fremleggelse av personopplysningene dine kan bli delt med for eksempel politiet eller skattemyndighetene.

Ved eventuelle endringer i forretningen vår eller eierskap av Thevea, kan personopplysningene dine også bli delt med en tredjepart. I et tilfelle hvor Thevea selger hele eller deler av forretningen eller eiendeler, kan Thevea dele personopplysningene dine med en potensiell kjøper eller rådgiveren deres.

Thevea vil ikke selge personopplysningene dine til tredjepart med mindre vi har ditt samtykke til å gjøre dette.

15. Hvordan beskytter vi personopplysningene dine?

For å beskytte personvernet ditt, oppdage, forhindre og begrense risikoen av hacker-angrep osv., tar Thevea et flertall tekniske og organisatoriske informasjonssikkerhetstiltak.

Når vi overfører sensitive personopplysninger som kredittkortnummer, passord osv. over internett, er personopplysningene beskyttet gjennom kryptering. Thevea tar også tiltak for å beskytte personopplysningene dine fra uautorisert tilgang, misbruk, avsløring, endringer og skader. Thevea sørger for at tilgang til personopplysningene dine kun blir gitt til personale som trenger det for å fullføre arbeidsoppgavene sine og at de behandler personopplysningene dine konfidensielt.

16. Tilsyn og overholdelse

Hvis du er misfornøyd på noen som helst måte med hvordan vi behandler personopplysningene dine, eller hvis du mener personopplysningene dine har blitt behandlet i brudd med GDPR, kan du kontakte oss. Du kan også legge inn en klage til tilsynsmyndigheten, som for øyeblikket er Datainspektionen (Swedish Data Protection Authority). Du finner mer informasjon på www.datainspektionen.se. Vi sørger for at alle nye ansatte er kjent med denne personvernpolicyen, slik at vi kan beskytte personopplysningene dine på best mulig måte.

Thevea går gjennom denne personvernpolicyen årlig.

17. Tredjeparts vilkår og betingelser

Tjenestene våre kan i blant være underlagt en tredjeparts vilkår og betingelser. Thevea er ikke ansvarlig for disse tredjepartenes bruk av personopplysningene dine, da disse er de eneste dataansvarlige og dermed ansvarlig for behandlingen av personopplysningene dine. Derfor er det viktig at du som kunde vurderer og ser gjennom vilkårene og betingelsene til tredjeparten, for eksempel i forbindelse med bruken av betalingstjenesten vår på Tretorn.com og tjenesten for å velge fraktmetode for leveranse av bestillingen din, hvor betalingsleverandører og spedisjonsfirmaer behandler personopplysningene dine etter sine egne vilkår og betingelser. Det samme gjelder eventuelle linker på Tretorn.com som linker til eksterne nettsider.

18. Rettelser i personvernpolicy

Thevea forbeholder oss retten til å endre denne personvernpolicyen når vi anser det som nødvendig for å overholde gjeldende lover. Slike endringer er hovedsakelig nødvendige dersom det forekommer lovendringer, etter uttalelser fra tilsynsmyndigheter eller andre aktører som sender ut uttalelser om GDPR. I tillegg vil denne personvernpolicyen bli oppdatert etter behov ved endringer i varene og tjenestene våre.

Vi kommer til å informere deg i god tid før endringene trer i kraft.

19. Kontakt oss

Hvis du har spørsmål angående denne personvernpolicyen eller behandlingen av personopplysningene dine, ønsker å legge inn en forespørsel i samsvar med personvernpolicyen eller hvis du ønsker å rapportere et brudd med denne personvernpolicyen osv., kan du kontakte oss.

Thevea Brands Group AB, org. nr 559271-8240

Box 2005, 250 02 Helsingborg

Personvernkontor

E-post: privacy@tretornsweden.com